Hírek, információk hallgatóinknak MŰVÉSZETTERÁPIA 2007/2008-as tanév I. évfolyam tavaszi szemeszter Vizsgaidőpontok:Minden vizsga a 105-ös teremben lesz. Dr. Aknai Tamás: Emberi válaszutak a művészettörténeti folyamatban2008. június 6. péntek 10:30-11:00 2008. június 7. szombat 10:30-11:00 A pszichoterápia alapjai (teszt2008. június 6. péntek 11:15-12:15 2008. június 7. szombat 11:15-12:15 Hamvas Edina: Pszichodiagnosztika (teszt) (Az Interjú elkészítésének határideje: június 14.)2008. június 6. péntek 13:00-14:00 2008. június 7. szombat 13:00-14:00 Dr. Pető Zoltán: Rehabilitáció (teszt)2008. június 6. péntek 14:30-15:30 2008. június 7. szombat 14:30-15:30 Szigorlatok időpontjai: Pszichiátria (A pszichiátria alapvonalai)2008. június 13. péntek 10:00 2008. június 14. szombat 10:00 Pszichológia (Művészetpszichológia, Személyiség- és fejlődéspszichológia) 2008. június 20. péntek 10:002008. június 28. szombat 10:00 Pszichoterápia (Rehabilitáció, Pszichodiagnosztika, A pszichoterápia alapjai)2008. június 21. szombat 10:30 2008. június 27. péntek 10:00 2008. április 9. Képzőművészet-terápiás specializáció IV. félév Pszichiátria és művészet Szigorlati tételek 2007/2008 <!--[if !supportLists]-->1. <!--[endif]-->A gyermekrajzok fejlődés lélektani szakaszolása. A képzeletszerű rajzolás (intellektuális realizmus) és a jelenségszerű ábrázolás (szemléleti realizmus) <!--[if !supportLists]-->2. <!--[endif]-->A firka <!--[if !supportLists]-->3. <!--[endif]-->Az emberrajzolás fejlődése <!--[if !supportLists]-->4. <!--[endif]-->A gyermekrajzok szimbolizmusa. A gyermekrajzokon megjelenő leggyakoribb formák. <!--[if !supportLists]-->5. <!--[endif]-->A gyermekrajzok a diagnosztikában (autista, diszlexiás, bántalmazott, evészavaros, stb. gyermekek rajzai) <!--[if !supportLists]-->6. <!--[endif]-->A rajztesztek fajtái és alkalmazási lehetőségei. <!--[if !supportLists]-->7. <!--[endif]-->A projektív emberrajz teszt. A családrajzok (fajtái, alkalmazásuk) <!--[if !supportLists]-->8. <!--[endif]-->A dinamikus rajzvizsgálat elemzési szempontjai, alkalmazási lehetőségei. <!--[if !supportLists]-->9. <!--[endif]-->Megértési modellek a kifejezés-patológiában <!--[if !supportLists]-->10. <!--[endif]-->A mánia, a depresszió és a szkizofrénia jellemző képi megnyilvánulásai <!--[if !supportLists]-->11. <!--[endif]-->Az affektív zavarok és a kreativitás kapcsolata <!--[if !supportLists]-->12. <!--[endif]-->Az organikus pszichiátriai zavarok képi megnyilvánulásai <!--[if !supportLists]-->13. <!--[endif]-->Kifejezés patológia, art brut, outsider art <!--[if !supportLists]-->14. <!--[endif]-->Lombroso, Réja, Prinzhorn munkássága, hozzájárulásuk a művészetterápia kialakulásához. <!--[if !supportLists]-->15. <!--[endif]-->A pszichotikus művészet kulturális és művészettörténeti vonatkozásai <!--[if !supportLists]-->16. <!--[endif]-->A képzőművészet-terápia kialakulása, önálló diszciplínává válása. Kulturális és történeti vonatkozások. <!--[if !supportLists]-->17. <!--[endif]-->A képzőművészet-terápia és a képzőművészet-pszichoterápia definíciója, indikációs különbségek. <!--[if !supportLists]-->18. <!--[endif]-->A freudi pszichoanalitikus elmélet és az én-pszichológiai iskola képzőművészet-terápiás jelentősége. (pl. a topgráfiai modell, ösztönelmélet, az Ödipusz komplexus, az álomelemzés, a vicc lélektana, a szublimáció fogalma, regresszió az én szolgálatában, stb.). <!--[if !supportLists]-->19. <!--[endif]-->A tárgykapcsolat elméletek és a klasszikus szelf-pszichológia képzőművészet-terápiás vonatkozásai (M. Klein és D. Winnicott és H. Kohut munkásságának idevonatkozó részei. A szelftárgy fogalma, stb.) <!--[if !supportLists]-->20. <!--[endif]-->A posztmodern szelf-elméletek és az interszubjektivitás képzőművészet-terápiás vonatkozásai. <!--[if !supportLists]-->21. <!--[endif]-->A jungiánus analitikus pszichológia alapjai, és a mandala fogalma. <!--[if !supportLists]-->22. <!--[endif]-->A jungiánus analitikus pszichológia alkalmazási lehetőségei (terápia, önismeret)
2008. március 25. Szigorlati tételek- Zeneterápiás specializáció IV. félév Zenepszichológia szigorlat IV. féléva PTE Művészetterápia szak, zeneterápiás specializáció hallgatói számára 1. A zenei műalkotás esztétikai értelmezése (Ingarden) 2. Az opusz elmélet kritikája (Lissa) 3. Tehetség kritériumok (Czeizel) 4. Tehetség és deviancia (Czeizel) 5. A zenei tehetség és fajtái (Varró)6. A muzikalitás és összetevői Révésznél (Tyeplov, Révész) 7. A zenei képességek rendszere Seashore-nál 8. A Seashore-teszt leírása és kritikája (Laczó) 9. Zenei teljesítmény-tesztek (Bentley, Gordon, Karma) 10. Az élmény fogalma (Rubinstein és Mátrai) 11. Élmény és ismeret (Rubinstein) 12. A zenei élmény – I. (Hartmann) 13. A zenei élmény – II. (Gabrielsson) 14. A zenei élményfeldolgozás (Losonczy, Vitányi) 15. A zenei megértés és síkjai – a modern zene felfogása (Eco – Max Bense -Csillagné) 16. A zenei nevelés transzferhatása (Kokas, Barkóczi, Vitányi, Laczó, mások) 17. Az ízlés pszichológiai elemzése. Zenei preferenciák (Mérei, Behne) 18. Művészetterápia és művészet pszichoterápia Laczó Zoltán s.k. | |||||
2007/2008-as tanév őszi szemeszter | |||||
| |||||
| |||||
Beiratkozás és a költségtérítés befizetésének határideje: 2007. szeptember 15. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- FIGYELEM! Dolgozatokat kizárólag nyomtatott formában fogadunk el. Minden dolgozathoz kapcsolódjon előlap a mellékelt adatokkal: PTE MK, ÁOK DOLGOZAT CÍME Hallgató neve |
utoljára frissítve: 2008. május 27. 14:44:31